Evalueringsplan

Indskoling

Evalueringsmetoder
og redskaber
Hvornår Formål
Hverdagsevaluering Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne Feedback på læringsproces og læringsudbytte samt dokumentation
Portfolio Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne Opstilling af kriterier og mål samt vurdering af eget arbejde
Indskoling Almindelige test, prøver og opgaver i skolen Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne Vurdering og dokumentation i undervisningen
Elevlogbog Løbende Refleksion hos eleverne, dokumentation af læring og forankring
 Standardiserede tests November og Ma Analyse af elevresultater og planlægning af opfølgning

Mellemtrin

Almindelige test, prøver og opgaver i skolen Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne Vurdering og dokumentation i undervisningen
Kan – Kan næsten Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne Refleksion hos eleverne, dokumentation af læring og forankring
Mellemtrin Elevlogbog Løbende eller efter endt emne / forløb Refleksion hos eleverne, dokumentation af læring og forankring
Portfolio Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne Opstilling af kriterier og mål samt vurdering af eget arbejde
Evalueringssamtaler Løbende Faglig refleksion, som skaber viden og udvikling
Standardiserede tests November og Maj Analyse af elevresultater og planlægning af opfølgning

Overbygning

Almindelige test, prøver og opgaver i skolen Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne Vurdering og dokumentation i undervisningen
Elevfremlæggelser Ved endt emne / forløb Faglig refleksion, som skaber viden og udvikling
Overbygning Rapporter Ved endt emne / forløb Vurdering og dokumentation i undervisningen
Evalueringssamtaler Løbende Faglig refleksion, som skaber viden og udvikling
Rapporter Ved endt emne / forløb Vurdering og dokumentation i undervisningen
Projektopgaver
Åbne opgaver Ved endt emne / forløb bevidstgørelse af elevernes læring og for at de kan bruge og udvikle deres nyerhvervede viden
Standardiserede tests November og Maj Analyse af elevresultater og planlægning af opfølgning