Indskoling
Evalueringsmetoder og redskaber |
Hvornår | Formål |
Hverdagsevaluering | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Feedback på læringsproces og læringsudbytte samt dokumentation |
Portfolio | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Opstilling af kriterier og mål samt vurdering af eget arbejde |
Almindelige test, prøver og opgaver i skolen | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
Elevlogbog | Løbende | Refleksion hos eleverne, dokumentation af læring og forankring |
Standardiserede tests | December og Maj | Analyse af elevresultater og planlægning af opfølgning |
Mellemtrin
Almindelige test, prøver og opgaver i skolen | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
Kan – Kan næsten | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Refleksion hos eleverne, dokumentation af læring og forankring |
Elevlogbog | Løbende eller efter endt emne / forløb | Refleksion hos eleverne, dokumentation af læring og forankring |
Portfolio | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Opstilling af kriterier og mål samt vurdering af eget arbejde |
Evalueringssamtaler | Løbende | Faglig refleksion, som skaber viden og udvikling |
Standardiserede tests | December og Maj | Analyse af elevresultater og planlægning af opfølgning |
Overbygning
Almindelige test, prøver og opgaver i skolen | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
Elevfremlæggelser | Ved endt emne / forløb | Faglig refleksion, som skaber viden og udvikling |
Rapporter | Ved endt emne / forløb | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
Evalueringssamtaler | Løbende | Faglig refleksion, som skaber viden og udvikling |
Rapporter | Ved endt emne / forløb | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
Projektopgaver | ||
Åbne opgaver | Ved endt emne / forløb | bevidstgørelse af elevernes læring og for at de kan bruge og udvikle deres nyerhvervede viden |
Standardiserede tests | December og Maj | Analyse af elevresultater og planlægning af opfølgning |