Indskoling
| Evalueringsmetoder og redskaber |
Hvornår | Formål |
| Hverdagsevaluering | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Feedback på læringsproces og læringsudbytte samt dokumentation |
| Portfolio | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Opstilling af kriterier og mål samt vurdering af eget arbejde |
| Almindelige test, prøver og opgaver i skolen | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
| Elevlogbog | Løbende | Refleksion hos eleverne, dokumentation af læring og forankring |
| Standardiserede tests | December og Maj | Analyse af elevresultater og planlægning af opfølgning |
Mellemtrin
| Almindelige test, prøver og opgaver i skolen | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
| Kan – Kan næsten | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Refleksion hos eleverne, dokumentation af læring og forankring |
| Elevlogbog | Løbende eller efter endt emne / forløb | Refleksion hos eleverne, dokumentation af læring og forankring |
| Portfolio | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Opstilling af kriterier og mål samt vurdering af eget arbejde |
| Evalueringssamtaler | Løbende | Faglig refleksion, som skaber viden og udvikling |
| Standardiserede tests | December og Maj | Analyse af elevresultater og planlægning af opfølgning |
Overbygning
| Almindelige test, prøver og opgaver i skolen | Løbende evaluering med henblik på opsamling og forankring hos eleverne | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
| Elevfremlæggelser | Ved endt emne / forløb | Faglig refleksion, som skaber viden og udvikling |
| Rapporter | Ved endt emne / forløb | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
| Evalueringssamtaler | Løbende | Faglig refleksion, som skaber viden og udvikling |
| Rapporter | Ved endt emne / forløb | Vurdering og dokumentation i undervisningen |
| Projektopgaver | ||
| Åbne opgaver | Ved endt emne / forløb | bevidstgørelse af elevernes læring og for at de kan bruge og udvikle deres nyerhvervede viden |
| Standardiserede tests | December og Maj | Analyse af elevresultater og planlægning af opfølgning |